• Link to X
  • Link to Facebook
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
  • Link to Mail
Tlf.: +47 90 13 09 65 | Epost: cecilie@ceciliets.no
  • Shopping Cart Shopping Cart
    0Shopping Cart
CecilieTS
  • Om CecilieTS
  • Foredrag
    • Om foredragene
    • Dette sier oppdragsgiverne
  • Fagblogg
  • Inspirasjon
  • Kurs og rådgivning
  • Nettbutikk.
    • BOKEN: VINTERBADING
    • Boken: Tid til alt
    • #tidskoppen
  • Presse
  • Kontakt
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Søk
  • Menu Menu

SoMe – se meg.

Om motivasjonen for å blogge:

Så. Nå har jeg også blogg. Nå, når ekspertene mener det nesten er ut, kommer jeg på banen. Litt av en tidsbruk. Motivasjonen? -Jeg ønsker å gi nettverket mitt det lille ekstra. Bloggen vil være en smakebit av foredrag, faglige funderinger og konkrete råd om tidsbruk og kommunikasjon.

Hvordan skal jeg få trafikk til  bloggen min? Utallige artikler, kurs og bøker er skrevet om nettopp det, og jeg poster hyppig slike lenker på Twitter.  http://t.co/TfazyD1 (@stephparker), http://t.co/9zFXyYV (@sbdomain) og http://j.mp/oW3GGl (@Paul_Wolfe) er eksempler på gode råd for å synliggjøre bloggen sin.

Jeg må da være Norges siste kommunikatør som entrer bloggscenen? Er i hvert fall ikke tidlig ute. -Likevel har jeg tro på at jeg skal bidra faglig. Bloggen er et resultat av tilbakemeldinger fra mitt nettverk; nye kunder, samarbeidspartnere, ambassadører og Twittervenner. Hva kan jeg? Hva mener jeg? Mange er dem som har beskyldt meg for å være faglig passiv og uten egne meninger i #SoMe-sammenheng, fordi jeg formidler faglige lenker på Twitter, og på FaceBook. Skrevet av andre.

Nå håper jeg det er plass til meg her, i bloggsfæren: SoMe – se meg!

Ja, for er det ikke nettopp det vi ønsker oss? Bli hørt, bli sett? De tweetsene mine som blir hyppigst retvitret, omhandler nettopp dét. Hvordan bli sett, ansett og sitert. SoMe er engelsk for ­så (mye) meg. Treffende.
Da jeg etablerte #SoMe var det nettopp for å ironisere over hvor mye vi vil bli sett i sosiale medier, hvor langt vi går i å snakke om oss selv.

En god artikkel om hvordan bli sett i digitale kanaler, er denne: Stop Talking About Yourself http://t.co/9mInF9D, hvor Brian Solis viser hvordan selvsentrerte poster får mindre oppmerksomhet. Jeg tror han har rett!

Så, hvordan vil jeg bli sett? Hvordan kommunisere i sosiale medier uten å være so me, som i too much me? Jeg starter på minussiden, ettersom denne posten har handlet om min nye blogg.

Si meg gjerne hva du mener bloggen bør by på. Jeg vil skape innhold, fremfor so me!

Del dette innlegget
  • Del med Facebook
  • Del med X
  • Share on WhatsApp
  • Del med LinkedIn
  • Del med epost

Cecilie Thunem-Saanum

Del dette innlegget
  • Del med Facebook
  • Del med X
  • Share on WhatsApp
  • Del med LinkedIn
  • Del med epost

Du vil også kanskje like:

Tidsbruk 2012: Slutte å gjøre noe? (Del 1)

Nytt år. Nye muligheter? Jeg har liten tro på nyttårsforsetter. -Og stor tro på å by opp muligheter, året rundt. Vi har de samme, nye mulighetene som vi starter hver uke, hver dag, hver time med: Muligheten til å påvirke egen hverdag, med de ulike rammer og ressurser hver av oss har til rådighet. Og milde himmel, så glad og så lei jeg er av å høre det:

Ny uke, våg noe nytt

Kunsten å gjøre og å lære nye ting, som vi helt fint kan unngå? Det er hva jeg bedriver denne uken, håper det kan gi flere av dere nytteverdi.

Presentasjonsteknikk: Tre tips som trumfer

Å forberede et foredrag kan av og til være en krevende og underlig opplevelse, slik det har vært i dag. Neida, det er ikke det faglige det står på. Det er noe ganske annet som av og til står i veien for meg når jeg lager min neste presentasjon. I de minuttene, før fornuften innhenter meg, da går jeg rett i den klassiske og dessverre så utbredte kommunikasjons-fellen.

Følg meg på Instagram

[elfsight_instagram_feed id=”1″]

CecilieTS på Facebook

Generelle betingelser

TEMA

Produktivitet Tidsbruk Ledelse Tid Service Gjørmeravdetdutrorpå Prioritering Ro Mål Kommunikasjon Presentasjonsteknikk Effektivitet Måloppnåelse Tilstedeværelse Selvledelse Sjargong Tips

SISTE INNLEGG

  • Nyttårsforsetter? Gjør dem om til mål – er mitt tips3. januar 2024 - 17:33
  • (Foto: Tobias Jacobsen/Jacobsen Media)
    Tre tips: Mer effektiv med færre timer på jobb24. mai 2023 - 11:58
  • Kommunikasjon: Hvor tilgjengelig vil du være?23. mars 2022 - 11:12
  • Tidsbruk: Ubalanse er den nye balansen14. mars 2022 - 18:20
  • Hjemmekontor: Hvordan sjonglere jobb og fritid6. januar 2022 - 18:32

Her kan du kjøpe #Tidskoppen

kopp

Boken "Tid til alt"

bok
@Copyright 2020 - CecilieTS as –
Laget av Sommerfuglen Media
  • Link to X
  • Link to Facebook
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
  • Link to Mail
  • Personvern
  • Salgsvilkår
Link to: 5 tips for god kommunikasjon uten speil Link to: 5 tips for god kommunikasjon uten speil 5 tips for god kommunikasjon uten speil
Scroll to top Scroll to top Scroll to top
CecilieTS benytter cookies for å forbedre innholdet på websidene. Du samtykker til dette ved å lese videre. Akseptèr
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid slått på
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
LAGRE OG GODKJENN