• Link to X
  • Link to Facebook
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
  • Link to Mail
Tlf.: +47 90 13 09 65 | Epost: cecilie@ceciliets.no
  • Shopping Cart Shopping Cart
    0Shopping Cart
CecilieTS
  • Om CecilieTS
  • Foredrag
    • Om foredragene
    • Dette sier oppdragsgiverne
  • Fagblogg
  • Inspirasjon
  • Kurs og rådgivning
  • Nettbutikk.
    • BOKEN: VINTERBADING
    • Boken: Tid til alt
    • #tidskoppen
  • Presse
  • Kontakt
  • Click to open the search input field Click to open the search input field Søk
  • Menu Menu

SoMe – se meg.

Om motivasjonen for å blogge:

Så. Nå har jeg også blogg. Nå, når ekspertene mener det nesten er ut, kommer jeg på banen. Litt av en tidsbruk. Motivasjonen? -Jeg ønsker å gi nettverket mitt det lille ekstra. Bloggen vil være en smakebit av foredrag, faglige funderinger og konkrete råd om tidsbruk og kommunikasjon.

Hvordan skal jeg få trafikk til  bloggen min? Utallige artikler, kurs og bøker er skrevet om nettopp det, og jeg poster hyppig slike lenker på Twitter.  http://t.co/TfazyD1 (@stephparker), http://t.co/9zFXyYV (@sbdomain) og http://j.mp/oW3GGl (@Paul_Wolfe) er eksempler på gode råd for å synliggjøre bloggen sin.

Jeg må da være Norges siste kommunikatør som entrer bloggscenen? Er i hvert fall ikke tidlig ute. -Likevel har jeg tro på at jeg skal bidra faglig. Bloggen er et resultat av tilbakemeldinger fra mitt nettverk; nye kunder, samarbeidspartnere, ambassadører og Twittervenner. Hva kan jeg? Hva mener jeg? Mange er dem som har beskyldt meg for å være faglig passiv og uten egne meninger i #SoMe-sammenheng, fordi jeg formidler faglige lenker på Twitter, og på FaceBook. Skrevet av andre.

Nå håper jeg det er plass til meg her, i bloggsfæren: SoMe – se meg!

Ja, for er det ikke nettopp det vi ønsker oss? Bli hørt, bli sett? De tweetsene mine som blir hyppigst retvitret, omhandler nettopp dét. Hvordan bli sett, ansett og sitert. SoMe er engelsk for ­så (mye) meg. Treffende.
Da jeg etablerte #SoMe var det nettopp for å ironisere over hvor mye vi vil bli sett i sosiale medier, hvor langt vi går i å snakke om oss selv.

En god artikkel om hvordan bli sett i digitale kanaler, er denne: Stop Talking About Yourself http://t.co/9mInF9D, hvor Brian Solis viser hvordan selvsentrerte poster får mindre oppmerksomhet. Jeg tror han har rett!

Så, hvordan vil jeg bli sett? Hvordan kommunisere i sosiale medier uten å være so me, som i too much me? Jeg starter på minussiden, ettersom denne posten har handlet om min nye blogg.

Si meg gjerne hva du mener bloggen bør by på. Jeg vil skape innhold, fremfor so me!

Del dette innlegget
  • Del med Facebook
  • Del med X
  • Share on WhatsApp
  • Del med LinkedIn
  • Del med epost

Cecilie Thunem-Saanum

Del dette innlegget
  • Del med Facebook
  • Del med X
  • Share on WhatsApp
  • Del med LinkedIn
  • Del med epost

Du vil også kanskje like:

Tidsbruk 2012: Kave mindre. Gi litt blaffen? (Del 2)

Godt nyttår! Jeg var overveldet sist uke, over responsen bloggposten min fikk. For de store bloggerne er et par tusen unike lesere for ingenting å regne. For meg, nybloggeren? Enormt. Fingeren i jorda: Responsen har nok ikke så mye med meg å gjøre, selv om det hadde vært stas. Det er temaet og timingen som treffer: Nesten alle jeg møter gjennom mine foredrag, kurs, på reiser og i hverdagslivet ønsker seg mer av én ting: Tid. Et årsskifte er perfekt for omprioritering.

Få større gjennomslag med din kommunikasjon? Bruke færre fyllord.

Noen mennesker er så tydelige i sin tale. Lette å forholde seg til, ukompliserte. Man vet hvor man har dem, og stoler på at det de sier stemmer med hva de gjør. Samsvar mellom ord og handling. Selv enkelte skravlekopper fremstår med en tydelighet som gir troverdighet. Hva har de til felles, disse menneskene? Integritet. De får gjennomslag for sine forslag, blir hørt og blir lyttet til.

Magisk eller masete juletid

Fire ord fra denne uken har festet seg i tankene mine og motiverer meg, når jeg i korte øyeblikk får lyst til å bli hun som har hele julen på stell.

Følg meg på Instagram

[elfsight_instagram_feed id=”1″]

CecilieTS på Facebook

Generelle betingelser

TEMA

Tid Ro Mål Tilstedeværelse Service Prioritering Ledelse Produktivitet Effektivitet Sjargong Måloppnåelse Gjørmeravdetdutrorpå Tidsbruk Selvledelse Presentasjonsteknikk Tips Kommunikasjon

SISTE INNLEGG

  • Nyttårsforsetter? Gjør dem om til mål – er mitt tips3. januar 2024 - 17:33
  • (Foto: Tobias Jacobsen/Jacobsen Media)
    Tre tips: Mer effektiv med færre timer på jobb24. mai 2023 - 11:58
  • Kommunikasjon: Hvor tilgjengelig vil du være?23. mars 2022 - 11:12
  • Tidsbruk: Ubalanse er den nye balansen14. mars 2022 - 18:20
  • Hjemmekontor: Hvordan sjonglere jobb og fritid6. januar 2022 - 18:32

Her kan du kjøpe #Tidskoppen

kopp

Boken "Tid til alt"

bok
@Copyright 2020 - CecilieTS as –
Laget av Sommerfuglen Media
  • Link to X
  • Link to Facebook
  • Link to LinkedIn
  • Link to Instagram
  • Link to Mail
  • Personvern
  • Salgsvilkår
Link to: 5 tips for god kommunikasjon uten speil Link to: 5 tips for god kommunikasjon uten speil 5 tips for god kommunikasjon uten speil
Scroll to top Scroll to top Scroll to top
CecilieTS benytter cookies for å forbedre innholdet på websidene. Du samtykker til dette ved å lese videre. Akseptèr
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid slått på
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
LAGRE OG GODKJENN